sobota, 12 lutego 2011

Delicje kawowo-otrębowe

Moje zachcianki na słodkie chyba najbardziej mnie inspirują. Placuszko-ciasteczka wyszły naprawdę wyśmienicie i zaspokoiły mój apetyt na owoce.

3 łyżki otrąb owsianych
2 jajka
1 łyżka maizeny
2-3 łyżki jogurtu
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
3łyżeczki słodzika
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
aromat arakowy
szczypta soli

do galaretki:
2 saszetki herbaty owocowej(nie czarnej) Malina z Herbapolu
200 ml wody
4 słodziki
polewa czekoladowa dukana - przepis tutaj

Jajka rozkłócić z jogurtem i szczyptą soli. Sypkie składniki mieszamy ze sobą i wrzucamy do jajek. Energicznie wyrabiamy i odstawiamy na 1/2 godziny, żeby otręby napęczniały, a kawa się rozpuściła. Pieczemy na teflonie okrągłe jednakowej wielkości placuszki i odstawiamy do ostygnięcia. Możemy spróbować upiec je w piekarniku na dobrym papierze do pieczenia. Robimy galaretkę: saszetki owocowej herbatki zalewamy 1/2 szklanki wrzątku i przykrywamy do naciągnięcia. W tym czasie trzy płaskie łyżeczki żelatyny zalewamy kilkoma łyżkami letniej wody, by napęczniała. Po chwili żelatynę mieszamy z herbatą i słodzimy 4 słodzikami. Przestudzoną galaretkę odstawiamy do lodówki i co chwilę mieszamy, by nie przegapić momentu kiedy będzie się zsiadać, ale da się jeszcze rozlać grubą warstwą na wierzch placków. Po całkowitym zastygnięciu smarujemy czekoladą. Polewę po wyjęciu z lodówki trzeba rozmieszać z niewielką ilością ciepłego mleka ( albo wody), by była bardziej płynna.
Smacznego :)


1 komentarz:

  1. zrobiłam, ale nie miałam herbaty malinowej, tylko gruszkową, ale są pyszne!!
    dziękuję za przepis i pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń