poniedziałek, 7 lutego 2011

Jogurtowa krajanka z czekoladą

Bardzo fajny lekki deser a przyjemności dużo więcej niż ze zjedzenia dwóch jogurtów :)

500 ml jogurtu owocowego 0% (świetny jest ananas-kokos z Jovi)
200 ml mleka 0,5 %
8 płaskich łyżeczek żelatyny  - lub dostosować ilość wg wskazań na opakowaniu
2 tabletki słodzika
aromat śmietankowy
polewa czekoladowa Dukana - przepis tutaj

Żelatynę rozpuścić w mleku, ja wsypuję do zimnego mleka, czekam kilka minut aż napęcznieje a potem lekko podgrzewam żeby się rozpuściła. Wolę ten sposób niż wersję podawaną na opakowaniu z wsypywaniem do wrzątku, i nie robią mi się żadne grudki. Słodzik i aromat dodaję do ciepłej żelatyny. Schłodzony jogurt wylewamy do naczynia, dodajemy ostudzoną żelatynę i lekko mieszamy. Wstawiamy do lodówki, po godzinie polewamy polewą czekoladową. Podajemy pokrojoną w kostki i pozwalamy żeby polewa nam spływała:)
Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Próbowałem :)
    Rzeczywiście bardzo dobrze smakuje. Jak nie lubię słodkości, tak to zajada się ze smakiem. I, jak napisane w przepisie - lekkie w smaku

    OdpowiedzUsuń
  2. Lekko zmodyfikowałam przepis,ale chętnie z niego korzystam.
    Zamiast jogurtów daję serki homogenizowane białe,do smaku dodaję syrop lidlowy
    bezcukrowy,albo rozpuszczalną kawkę.
    Deserek na szybko smakowity.Pozdrawiam.BB ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten deser jest pyszny! Zwłaszcza wersja ananas -kokos. Ratuje mnie kiedy tylko mam ochotę na coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a ananas kokos nie ma więcej węglowodanów?

    OdpowiedzUsuń